gravatar

SEMUA NYA SALAH UDANG!!

Hai..arini 6 feb 2010..pagi tadi mak aku sarapan MEE SUP DAGING ngan BIHUN PEDAS RONGGENG kat umah aku..tgh hari plak mertua aku (kantoi aku dah kawin) dtg,so bini aku masak UDANG MASAK LEMAK NGAN KACANG BUNCIS..di sini lah semuanya bermula...
Bini aku masak udang tadi tak pedas..so aku tak puas ati..udang tu dah la aku beli kat sarawak..so,esok aku nak beli udang lagi,buat TANDOORI UDANG DGN SOS GARLIC BUTTER..(LUNCH)
B/fast aku nak makan SHABU2..

Ni aku adiah kat korang..resipi udang tandoori..

Bahan2
Udang galah yg besar2
*Garlic
*ginger
*shallot (skit je)
*garam masala
*cili powder
*lime juice
Yogurt

Blend bahan2 yg ada *
Season dgn garam dan pepper,perap 2 jam..
So,dah 2 jam,bleh la bakar udang ni..sos plak

Garlic (chopped)
Cream
Lemon juice skit
Seasoning
Butter

Masak mcm biasa..sos dah agak pekat bleh la di angkat dan dihidang..

Cadangan hidangan:
Dgn hot crispy baguette (beli kat c4)





Nukilan-si adik