gravatar

FRENCH FRIES SEJUK YANG PALING SEDAP PERNAH KU MAKAN!

Betul beb! Tak tipu! Tak penah aku suka makan french fries sejuk apatah lagi kalau french fries sejuk yang sangat sedap! Okay, straight to the point la eh. Aritu, beberapa minggu yg lepas, sambil drive keta nak balik rumah lepas selesai job amik gambar kat wedding, petang time tu lebih kurang kul 6, aku dapat panggilan telefon. time tu dah nak dekat sampai umah dah. So, dengan tenang aku jawab panggilan tu. Lerrr...Yana yang call rupanya. Yana ni dia p.a Datin Lynda. Datin Lynda ni adalah boss dan pemilik Lyndarahim Kuala Lumpur. Lyndarahim Kuala Lumpur ni pulak adalah sebuah butik pakaian pengantin, pelamin dan decoration, a.k.a wedding planner. wedding planner ni pulak So, berbalik kita kepada Yana punya phone call tadi, ok camni dia cakap :
Y : Abang Kusha!
K : Ye!
Y : Abang Kusha kat mana?
K: On the way balik umah. Baru abis job kat Ampang. Naper Yana?
Y: Errr...Yana nak ajak Abg Kusha ni kalau Abg Kusha free.
K: Gi mana?
Y: Gi karaoke.
K: Boleh! Sekarang gak Abg Kusha u-turn!
(sambil tangan kiri dah capai gear dan tangan kanan pegang stering. Kepala disengetkan ke bahu kanan untuk mengepit handphone kat telinga)
Y: Bukan sekarang la Abg Kusha....malam ni la...kul 9. Kat imbi tau!
K: Ooooo...apasal tak cakap siang-siang.
Y : Ni siang la ni. Apa la Abg Kusha ni.
K:  Ok la, jumpa malam ni, take care. Bye Yana, I love you too!!! (sambil mengangakan mulut dan mengenyitkan mata)
Y : Giler ke Abg Kusha ni? Bila masa Yana cakap i love you? Jgn nak mengada eh. Sudah lah. jumpa malam ni. bye!
Klik! bunyi handphone dimatikan dan perbualan selesai di situ. (Tipu! Handphone mana ada bunyi klik. Kalau telefon rumah ada la)

So, malam yang dijanjikan datang dengan tepat setepat-tepatnya. Team Lyndarahim Kuala Lumpur semua ada. Dari yang besar sampai la yang kecik. Dengan bilik yang paling besar kitaorang mendominasi, maka bermulalah acara berkaraoke sambil makan-makan yang diorder kat karaoke tu. Ok, kitaorg order chicken wings, french fries dan ais satu bucket. Air tak order sebab air Yana dah bawak. Dia beli kat luar. Bagus Yana ni.

So, dikala diaorg tengah sibuk berkaraoke dan Yana yang tengah bersemangat waja menyanyikan lagu Inul sambil membuat goyang gerudi, aku yang datang sorang ni sibuk la memakan chicken wings. Maklumlah, benda tengah panas. "Agak sedap gak rasa makanan kat karaoke ni yang baru 1st time aku pegi", desis hati kecilku sejurus sahaja menghabiskan isi chicken wings yang telah kupatahkan tulang sayapnya dan menarik tulangnya keluar untuk mendapatkan isinya semata! Karaoke lain aku penah pegi tapi tak der la sesedap camni makanan dia. French fries aku tak makan dulu. Apa la sangat french fries dikala ada chicken wings.

Masa berlalu tanpaku menyedari, dah 2 jam lebih kitaorg kat situ. Makanan masih ada, Tapi banyaknya french fries jer la. Chicken wings dah tinggal tulang-tulang berselerak. Aku yang melepak saja ni mulanya rasa takder apa nak buat sebab diaorg yang lain tu kalau dah pegang mic, tak nak lepas. Time tunggu next song pun mic masuk dalam poket seluar. So, aku meliarkan la tangan aku mencapai sebatang french fries yang dah sejuk kena air-con yang kuat tak hengat! Memula rasa satu. Tak der rasa apa at first, cam biasa jer, tapi bila dekat-dekat nak abis kunyah tu rasa macam best la pulak. So, amik lagi satu. ye la, mana la tau kot-kot yang satu tadi tu jer yang desap. Huh! Sedap jugak! Tak boleh jadi ni! Maka, satu demi dua demi tiga dan akhirnya segenggam french fries sejuk dalam genggamanku! Huhuhuhu...lantak korang la nak menyanyi ker, nak berjoget naik atas meja ker..aku tetap dengan french fries sejuk itu. Ye tuan-tuan, french fries sejuk itu amat sedap sekali. Kesedapannya sehinggakan boleh buat aku terlupa nak review in detail pasal chicken wings yang aku makan sebelum ni. So, kalau korang nak try, pergi la kat Imbi Plaza punya KTV dan order la french fries pada minit pertama korang masuk bilik dan makan 3 jam selepas itu, nescaya kamu akan merasa salah satu dari nikmat dunia. tak tau la memang betul-betul sedap ker atau aku yang memang lapar sebenarnya...


hasil nukilan : si abang