gravatar

MANDI DARAH!!! (pasta kuah merah)

atas permintaan ramai (ramai ke sorang je) nak pasta kuah merah,aku akan bagi resipi cara2 nak menyediakan kuah merah..mungkin kuah merah yg dimaksudkan bolognese kot..aku agak2 je..

Bolognese mudah..
Beli sos tomato preego,daging kisar..
Masak..siap..hahahaha..
Ok2..serius punye bolo:
Bahan2:
Daging kisar
Carrot (potong dadu kecik2)
Celery(bkn salary..dadu gak)
Bawang(dadu)
Leek(dadu)
Tomato buah dlm tin tu
Tomato paste
Minyak
Oregano
Bay leaf

Cara2 masak:
Panaskan minyak masuk kan herbs,brg2 dadu,daging (kasi garing skit),tomato,garam,pepper..dah siap



Nukilan-si adik

gravatar

resepi ni iklas ke tk nih. hadui.

tp cara pertama tu paling cara la.preego sudahhh.

gravatar

susah doo. datang rumah aku weekend ni kusha kita berdua duaan sambil memasak pasta

gravatar
This comment has been removed by the author.
gravatar

aduhh...ni adik aku la tulis nih...ok, takper jai, aku boleh datang umah kau tapi bukan minggu ni la sebab minggu ni adik aku (yg tulis resepi ni) kawin....next week, rock the world pulak...lepas-lepas tu boleh la...atau nanti aku nak buat kouse warming party then kau datang umah aku...masak kat umah aku jer pun boleh...zati, kau pun aku ajak sekali!

atau kalau kau nak senang sket, kau tgk ni :
http://www.trymasak.my/view-video-recipes.php?VID=TM-eaa76dae96b4c165fdaaaa5decf4bbf4